Generelle oplysninger

Juridisk navn: Teigar Rideudstyr
Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr. 29641072
Adresse: Kirkedalsvej 6, Vedslet, 8732 Hovedgård
E-mailadresse: info@teigar.dk
Telefonnummer: 61667400

Betaling

Teigar Rideudstyr modtager betaling fra alle kort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Teigar Rideudstyr krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering

Leveringstid: 1 - 3 hverdage, afhængig af lager. Skulle der i nogle få tilfælde gå længere tid, bliver kunden informeret om det pr. telefon eller mail. Ved kampagner skal der forventes en længere leveringstid. Der afsendes ikke varer fra webshoppen lørdag. 

Vi leverer med GLS til din ønskede pakkeshop til kun 39 kr. (dog ikke ved køb af sadler og foder - her koster fragten 150 kr. uanset købets størrelse). Ved køb over 500 kr. er fragten gratis med GLS pakkeshop. Du vil modtage en mail/SMS, når pakken er klar til afhentning ved din GLS pakkeshop.

Vi leverer også med Post Danmark med omdeling til 59 kr. (dog ikke ved køb af sadler og foder - her koster fragten 150 kr. uanset købets størrelse). Ved køb over 800 kr. er fragten gratis med Post Danmark med omdeling.

Vi leverer kun i Danmark.

Teigar Rideudstyr sørger for levering med GLS/Post Danmark (med mindre andet angives).  Rettidig levering forudsætter dog at GLS/Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS/Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLS/Post Danmark's kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at denne procentsats er gennemsnitlig, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Teigar Rideudstyr kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS/Post Danmark. 

Fortrydelsesret


Der er 14 dages returret på varerne MOD BON, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Du kan også vælge at få dit køb ombyttet til noget andet - det giver du blot besked om på mail (
info@teigar.dk). Omkostninger til returnering skal du selv afholde. 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Teigar Rideudstyr
Kirkedalsvej 6, Vedslet
8732 Hovedgård

Det er muligt at købe en GLS returlabel til 49 kr. Tag kontakt via. mail (info@teigar.dk) og vi vil sørge for at sende en label til dig (betaling via. mobilepay).
 
Vi modtager IKKE pakker uden omdeling. Kun direkte levering til butikken.

Reklamationsret

OBS: Vi modtager kun varer til reklamation der er rengjort. Hvis det ikke er rengjort bliver det sendt retur til kunden.

Ved reklamationer betaler vi naturligvis returforsendelsen - dog KUN hvis denne forsendelse er sket med en GLS returlabel, som du vil få tilsendt fra os. Ring eller mail endelig til os ved spørgsmål.

Teigar Rideudstyr yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Teigar Rideudstyr indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Teigar Rideudstyr returneringsomkostninger i rimeligt omfang. 

Vi modtager kun reklamationsvarer vedlagt bon/faktura.

Reklamation og varereturnering:

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Teigar Rideudstyr
Kirkedalsvej 6, Vedslet
8732 Hovedgård
Tlf. 61 66 74 00
Email: info@teigar.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. 

Refusion: 

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Teigar Rideudstyr har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Ekstra info omkring dækkener: Det er er meget vigtigt at benytte et lagen under et nyindkøbt dækken, hvis du ikke er 100% sikker på, at pasform og størrelse passer sammen. Vi kan ikke tage dækkener retur, der er prøvet direkte på hesten.

Ekstra info omkring bid: Vi tager kun bid retur som IKKE er brugt. Et god råd er at bruge husholdningsfilm om munddelen, når du afprøver biddet - det må ikke rides med. Se evt. bidbank for lån/afprøvning af bid.

Vi modtager ikke pakker uden omdeling.