Reklamationsret

OBS: Vi modtager kun varer til reklamation der er rengjort. Hvis det ikke er rengjort bliver det sendt retur til kunden.

Ved reklamationer betaler vi naturligvis returforsendelsen - dog KUN hvis denne forsendelse er sket med en GLS returlabel, som du vil få tilsendt fra os. Ring eller mail endelig til os ved spørgsmål.

Teigar Rideudstyr yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Teigar Rideudstyr indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Teigar Rideudstyr returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Vi modtager kun reklamationsvarer vedlagt bon/faktura.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Teigar Rideudstyr
Kirkedalsvej 6, Vedslet
8732 Hovedgård

Tlf. 61 66 74 00
Email: info@teigar.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Teigar Rideudstyr har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Ekstra info omkring dækkener: Det er er meget vigtigt at benytte et lagen under et nyindkøbt dækken, hvis du ikke er 100% sikker på, at pasform og størrelse passer sammen. Vi kan ikke tage dækkener retur, der er prøvet direkte på hesten.

Ekstra info omkring bid: Vi tager kun bid retur som IKKE er brugt. Et god råd er at bruge husholdningsfilm om munddelen, når du afprøver biddet - det må ikke rides med. Se evt. bidbank for lån/afprøvning af bid.